Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När kan jag flytta ut kaninerna?  (läst 1358 gånger)

Vildrosens

• -
När kan jag flytta ut kaninerna?
« skrivet: 24 apr-11 kl 11:23 »
Har e hane som varit inne nästan hela vintern, han fick flytta in runt jul då han blev sjuk. Han har inte varit inne i huset men i ett uppvärmt utrymme som hållit mellan 10-15 plusgrader. Kan jag sätta ut honom ute nu, han har rätt tjock päls kvar. Tänkte om jag börjar ha han ute dagtid till att börja med och vänja honom vid gräset. Eller ska jag avvakta?

Per Gynt

• Gäst
SV: När kan jag flytta ut kaninerna?
« Svar #1 skrivet: 24 apr-11 kl 11:47 »
Släpp ut honom. Väntar du nattfrost kan du ju ta in honom över natten om buren inte har ett bra bo.

Vildrosens

• -
SV: När kan jag flytta ut kaninerna?
« Svar #2 skrivet: 24 apr-11 kl 12:09 »
ok, jag flyttade ut honom i inneburen så han får vänja sig lite och jisses så lycklig han blev :) Jag ska bygga ett bra bo, han måste ju dock vänja sig vid gräset lite med så magen pallar och så har vi fullt med tusenskönor i gräsmattan som jag inte vet än om de är giftiga för kaniner eller inte.

Dela detta:

* Inloggade just nu

377 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser