Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ang beställt utlandet  (läst 3541 gånger)

linisgirl

• Ångermanland
Ang beställt utlandet
« skrivet: 26 apr-11 kl 13:49 »
Jag har skrivit 2 mail idag nu på engelska men ändå inte fått nåt mail tillbaka :(
Ja vill ju ha kollinummer på min äggkläckare

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Ang beställt utlandet
« Svar #1 skrivet: 26 apr-11 kl 14:06 »
Jag har skrivit 2 mail idag nu på engelska men ändå inte fått nåt mail tillbaka :(
Ja vill ju ha kollinummer på min äggkläckare

Du kan nog inte vänta svar från nån slags kundtjänst eller liknande på samma dag, avvakta någon dag istället. Jobbigt att behöva vänta, jag vet... alternativet är att ringa istället, det går ju snabbare i alla fall.
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 26 apr-11 kl 14:07 »
Ja men inge bra på engelska ju å prata??

nina77

• Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 26 apr-11 kl 14:59 »
jag brukade få svar på eftermiddagen el kvällen när jag mailade, oftast samma dag.

Livia

• Ångermanland
« Svar #4 skrivet: 26 apr-11 kl 15:54 »
Vart beställde du ifrån?

fauve

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 26 apr-11 kl 15:58 »
Det är ju faktiskt en liten tidsskillnad för det första och sedan lär de ha massor med mail på hög nu efter påskhelgen när de varit lediga, så  :( - smileyn känns ju överdriven..

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #6 skrivet: 26 apr-11 kl 16:04 »
Beställde ifrån ptp heter de va? Storbritannien
vad ska man skriva till för mail till dom? Dom har ju flera olika contac oss adresser??

Livia

• Ångermanland
« Svar #7 skrivet: 26 apr-11 kl 16:13 »
Jag beställde också från England, dock inte därifrån du har beställt, men det gick väldigt bra, artig och svarade på alla mail, jag hade äggen på tre dagar. Dock är kläckresultatet uselt 2 av 12 som lever, inte kläckta ännu men på g hoppas jag.

Har de sagt att de har skickat äggen? I så fall är det väl bara att vänta. Om inte får du väl använda dej av ordlista på internet, jättebra. www.ord.se

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #8 skrivet: 26 apr-11 kl 16:32 »
Hejsan!
Ne ja har ju beställt en äggkläckare king-suro inte några ägg..
Ne jag har bara fått ett mail om ett beställningsnummer och ja har mailat dom 2 gånger idag på olika mailadresser men inte fått något svar av dom..
MVH/Lina

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #9 skrivet: 26 apr-11 kl 16:35 »

nina77

• Hälsingland
« Svar #10 skrivet: 26 apr-11 kl 17:19 »
där beställde jag oxå, jag mailade först med en som hette Julie, men sen så hittade jag en annan adress på hemsidan, dit man skulle skriva om man hade frågor om sin order, dom svarade på en gång. info@pandtpoultry.co.uk var adressen

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #11 skrivet: 26 apr-11 kl 17:50 »
Jaha vad bra nu har ja maila dit fåse då om ja får någe svar imorgon då eftersom dom inte har tiden som oss. vad är tiden där nu igentligen?? Ligger dom före eller efter oss?  Jag tycker ju att min maskin borde vara påväg nu jag skickade efter den förra torsdan så ja borde ju ha den i veckan va???

MVH/Lina

nina77

• Hälsingland
« Svar #12 skrivet: 26 apr-11 kl 20:09 »
Det tog 8 dagar för min att komma fram, o då var det inte påskhelg emellan, men de skickade den samma dag som beställningen kom in (beställde en måndag). Men det kan ju hända att de slutat tidigare inför påsken, så att den inte kom iväg förens idag? Tror inte de har jobbat påskhelgen. De brukar vara väldans snabba att få iväg beställninger. Hoppas den kommer snart!! Jag har 23 befruktade ägg i min king suro nu, idag har de legat 1 v. Den sköter sig optimalt :-) Sen har jag även turen att en av mina stora dorkinghönor har lagt sig till rätta med porslinsägg, så hon får adoptera kycklingarna sen.

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #13 skrivet: 26 apr-11 kl 21:30 »
Ja de lär väl märkas när den kommer :) Jag längtar iallafall tills man får sätta ihop den å äggen kommer och man får stoppa i dom å sen dagen då dom ska kläckas åhh oj vad kul :)
Ja är så förväntansfull.
Dom drog iallafall pengarna från mitt konto på torsdagen så tycker den borde komma på fredan annars måste jag vänta lite med äggen så dom inte kommer före kläckaren de skulle ju vara lite dumt...

fauve

• Gäst
« Svar #14 skrivet: 27 apr-11 kl 10:48 »
Snabbast svar skulle jag tro om du skriver vilket ordernummer du har. personnummer har de inte i uk, så förmodligen har de besvär med att hitta din order.

Jag har då alltid fått snabba svar på de mail jag skickat och jag har alltid skrivit in mitt ordernummer..

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #15 skrivet: 27 apr-11 kl 10:51 »
Nu skrev jag ett nytt mail med mitt ordernummer i fåseda om ja får ett svar idag :)

fauve

• Gäst
« Svar #16 skrivet: 27 apr-11 kl 11:00 »
info@pandtpoultry.co.uk

Är adressen jag mailat till och jag har skrivit följande:

(I ämnesraden) About order id: "ordernummer"

Och sedan:

Hello

I wonder if you can be so kind and send med the parcel number (dpd europe) so that i can see when my soru is coming?

Mvh "namn"

Snabba svar har jag fått som sagt och mkt trevligt och bra bemötande  :)

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #17 skrivet: 27 apr-11 kl 11:12 »
Okey ja de är typiskt att detta ska hända mej :(
Ja vill ju bara ha ett nummer så ja kan se vart maskinen är och om ja får den denna vecka

fauve

• Gäst
« Svar #18 skrivet: 27 apr-11 kl 11:18 »
Det lär ju som sagt ha byggts på en hel del mail nu under påsken när de garanterat varit lediga och de betar säkerligen av alla mail allt eftersom, så ha lite tålamod.. De kommer till dina mail också  ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

379 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser