Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Min höna äter sina ägg  (läst 2456 gånger)

ninisellen

• Uppland
Min höna äter sina ägg
« skrivet: 26 apr-11 kl 22:01 »
Min ena höna beter sig underligt, hon är lite spattig och har i fyra dagar haft sönder sina ägg och ätit en del av det, hon äter långtifrån allt, inga andra ägg har blivit skadade. Hon ser i övrigt fin ut, äter bra men har bajsat lite skummigt. Vad kan det vara för fel? Hon har ätit mer av skalet än innehållet i äggen. jag ger dom obegränsat med snäckskal. Nån som har nån idé?

Gamina

SV: Min höna äter sina ägg
« Svar #1 skrivet: 26 apr-11 kl 22:23 »
Hur är kvaliteten på skalet på hennes äggg. Ivland får jag ägg med väldigt tunt skal trots att de har gott om kalk. Jag misstänker att det av någon anledning är så att ibland slarvar någon individ med att äta av kalken och då går det som det går.
Genbank för Gotlandshöns

ninisellen

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 26 apr-11 kl 22:26 »
Det är ingen påtaglig skillnad i hennes äggskal, möjligen lite tunnare än de andras men hon är den som har flest år på nacken, kommer från ett hönseri, kom helt fjäderlös i februari till oss, nu fullt befjädrad och fin.

mymlan65

• Småland
« Svar #3 skrivet: 26 apr-11 kl 23:32 »
Går hon utomhus?
Utan D-vitamin hjälper det inte hur mycket kalk man än öser på, det går rakt igenom kroppen...
Livet består inte av att vänta ut stormarna.
Det handlar om att lära sig dansa i regnet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

314 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser