Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bin och flygplan?  (läst 1706 gånger)

snömossa

• Gotland
Bin och flygplan?
« skrivet: 27 apr-11 kl 20:52 »
Funderar på att försöka mig på biodling. Vi bor bredvid ett flygfält, är det ett problem för bina? ???

ersam

• -
SV: Bin och flygplan?
« Svar #1 skrivet: 27 apr-11 kl 22:22 »
Tycker mig ha läst en hänvisning där man testat hur mycket "skit" som bina tar upp av flygen och som ansamlas i vaxet. Vill minnas att det var mindre eller samma som referenssamhällen.

Gep

• Blekinge

snömossa

• Gotland
« Svar #3 skrivet: 30 apr-11 kl 20:17 »
Tack! Det verkar ju ok med tanke på utsläppen då. Men tror ni att de blir stressade av plan som landar och lyfter?

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
« Svar #4 skrivet: 02 maj-11 kl 00:58 »
Idag körde jag med motor sågen 3 meter från 6 kupor ingen av dessa regerade över huvud tagit .

Skulle tro att det går utmärkt att ha bin vid flyg platsen , så länge man inte har flustret över start och landnings banan  (:)

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Dela detta:

* Inloggade just nu

353 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser