Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Surhönor i varje hörn....  (läst 999 gånger)

nina77

• Hälsingland
Surhönor i varje hörn....
« skrivet: 01 maj-11 kl 19:03 »
Mina dorking är på ruvhumör, 2 st har redan ett gäng maskinkläckta som de tar hand om tillsammans, en ligger nu på porslinsägg o väntar på att de ska kläckas i kläckaren (hon ska få några ägg att kläcka själv när jag slår av vändningen) Idag har en till lagt sig platt, Stoppade under en drös med blommeägg och några dv. kochin. Så nu har jag en kvar som fortfarande inte har börjat, men det verkar smitta av sig. Tur jag har blommehöns som inte är så pigga på ruvning, så det blir lite ägg iaf. Men jag tycker att höns ska få vara höns och få ruva när de vill det. Förra året hade jag ingen tupp och inte fick jag tag på ägg heller, så då blev jag tvungen att avbryta dom, det var inte så lätt för de var envisa som attans. Fick till slut spika för redet. Ja ja det lär bli kycklinginvasion här. Tur att det är rätt säsong för att sälja kycklingar. Så vill ni ha en äggkläckarhöna som kan ruva fram många ägg och tar väl hand om kycklingarna skaffa en Dorking  :P

Dela detta:

* Inloggade just nu

257 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser