Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bosätta sig i husvagn?  (läst 2712 gånger)

Pe4r

• Gäst
Bosätta sig i husvagn?
« skrivet: 02 maj-11 kl 11:36 »
Det går ju att bosätta sig i en husvagn, men kan bli litet och trångt, kanske bygga ett förrum,
inte så svårt men man vill ju ha ett riktigt badrum med dusch, jag har ett väldigt litet badrum idag, lite över 2 kvm eller nått sånt.

Men om förrummet blir lite större, dörr in, några garderober, och längst in badrummet.
Om förrummet kunde bli 2 m brett kanske man kan ha en tank under själv badrummet på 2 kubikmeter,
tömning fixar jag med mina kontakter, känner en äldre åkare som har en veteranskitbil bl.a.

Vad tror ni?
Om man köper en hyvsad vagn för 50.000 eller kanske börjar med en billigare vagn,
vad skulle det gå på att bygga ett enkelt med välisolerat förrum med gott om utrymme även för förvaring?

Snickarn

• One does not need destination to have direction
    • Dalarna
    • Att leva det levande livet
SV: Bosätta sig i husvagn?
« Svar #1 skrivet: 02 maj-11 kl 11:46 »
Du får nog specificera storleken på rummet i kvadratmeter om du vill ha ett vettigt svar. Annars säger jag tiotusen :)
//Snickarn
Har pluggat ekologisk odling i Skattungbyn,Byggt om en husvagn till permanent boende. Pluggat Hållbar Utveckling på CEMUS - Centrum för miljö och utvecklingsstudier. Pluggar Permakultur, och bor, i skattungbyn. Bor i en liten vagn.
http://attlevadetlevandelivet.wordpress.com/

Pe4r

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 02 maj-11 kl 11:54 »
2 meter brett, kanske 4 meter djupt 2x4=8.

Ett annat alternativ är att köpa sig en liten plätt skog där man bygger en koja på 20-30 kvm,
bygger och bor in sig där, då ekonomin tillåter bygger man ut - kanske utan lån.

Ett enkelt kök och vardagsrum i ett, sovrum och lämpligt badrum, sen planerar man en framtida utbyggnad som ger några fler rum, kanske man
plockar en vägg och får större vardagsrum, varför låna upp sig då man kan lära sig vara händig och ta lite i taget?

Snickarn

• One does not need destination to have direction
    • Dalarna
    • Att leva det levande livet
« Svar #3 skrivet: 02 maj-11 kl 13:40 »
Ja det låter som en bra ide :) Skickar en video som inspiration...

Myskox - Saga ¤ Building simple winterhouse
//Snickarn
Har pluggat ekologisk odling i Skattungbyn,Byggt om en husvagn till permanent boende. Pluggat Hållbar Utveckling på CEMUS - Centrum för miljö och utvecklingsstudier. Pluggar Permakultur, och bor, i skattungbyn. Bor i en liten vagn.
http://attlevadetlevandelivet.wordpress.com/

Pe4r

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 02 maj-11 kl 13:51 »
Verkade vara mina trakter - South Norrland.  :)

Vedspis fixar jag gratis, en släpvagn grovvirke och lite plank så,
världens billigaste bostad?

Tanken vore god, gör man det riktigt bygger man med lecasten eller liknande som gjuts ihop nere i marken så har man taket i höjd med marknivån.

Men då ska man ha ett rejält tak med mossa eller liknande ovanpå, hade man haft lite skog så - ja det har familjen....Så kunde man provbygga något sådant.

Vargr

• Pass deg for Katla!
    • Norge
« Svar #5 skrivet: 02 maj-11 kl 22:11 »
Snickarn, fantastisk musikk på videoen! Takk.

Dela detta:

* Inloggade just nu

464 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser