Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kyckling som matlockar  (läst 1528 gånger)

SusanneN

• Halland
Kyckling som matlockar
« skrivet: 03 maj-11 kl 19:37 »
Jag har en isbarkyckling som nu är 6 veckor. Jag har hela tiden trott att det är en höna då den bara har en pytteliten mörk kam och inget slör. Men nu i dagarna har jag hört den matlocka på sina kompisar så som tuppar gör till hönsen. Kan det vara en höna ändå eller är det bara tuppkycklingar som låter så? En av de andra kycklingarna matlockar också men det syns tydligt att det är en tupp. 

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Kyckling som matlockar
« Svar #1 skrivet: 03 maj-11 kl 22:34 »
Hönskycklingar kan också locka på sina kompisar liksom vuxna hönor som blir riktigt till sig kan sätta fart och låta också (även fast de inte har kycklingar). Jag har haft en höna som gjorde så när hon var 2 veckor gammal.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #2 skrivet: 03 maj-11 kl 22:41 »
Så intressant.  Jag hörde en gång en fasantupp, som skrockade för fullt, men han var ensam, såvitt jag kunde se.
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

SusanneN

• Halland
« Svar #3 skrivet: 04 maj-11 kl 08:36 »
Så bra! Då kan jag fortfarande hoppas på att det är en höna då. Den är verkligen matglad och flyger upp på fatet i midjehöjd på mig då jag kommer med maten!

Dela detta:

* Inloggade just nu

410 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser