Anledningen till att ingen svarat kan ju vara att det finns olika teorier. Det är inte alltid bara ett svar som är rätt.
Kan du låta äggen stå så är det nog bäst, eftersom det är skickeägg. Då kan luftblåsa vara lite skadad, och om de står upp kan det bli bra resultat i alla fall, medan ägg med skadad luftblåsa ofta inte kläcks om de ligger ner.
Jag vänder mina ägg från dag 1, men det är för att jag lägger i ägg kontinuerligt i min kläckare. Funkar säkert att vänta till dag två också.
Äggen ska ha högre luftfuktighet än hönsägg, och man bör spreja eller doppa äggen i ljummet vatten två gånger per dag, annars kan skalet vara så hårt att ällingarna inte tar sig ut.
Ankor är i normalfallet lätta att kläcka, de brukar klara sig även om man gör lite fel. Dock kan de vara känsliga för strömavbrott, särskilt i slutet av kläckningen, vet jag av egen erfarenhet (många befruktade och väl utvecklade ällingar dog när kläckaren var utan ström i några timmar dygn 25

).
Det viktigaste är att ha bra vattenautomat till dem när de är kläckta, även små ällingar gillar att skvätta ut vatten, men de tål inte att bli blöta och kalla. De ska inte bada förrän de fått de flesta av de riktiga fjädrarna.
Lycka till!