Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruvar men lägger fortf. ägg....  (läst 1096 gånger)

Lejonhjärta

• Västergötland
Ruvar men lägger fortf. ägg....
« skrivet: 03 maj-11 kl 23:34 »
Min Cajugmadam  är mkt ruvig just nu men ändå lägger hon ägg!
Hon ligger i sitt bo hela tiden, bara ute 1-2 ggr/dag och är skitgrinig!!!
Jag har inte velat lägga in några ägg under henne än då hon lägger 1 ägg om dagen fortfarande.
Lägger hon ägg för att hon inte har fått några i boet än, eller varför?
Ska jag lägga in äggen jag samlat eller vad göra??
För dig är det bara katter. För mig är det håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Bor med sambo, 2 barn, katter, hästar, kossor, getter, kaniner, marsvin, höns, gäss, ankor, bin, fiskar och hund på en liten gård lagom ödsligt på landet.

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: Ruvar men lägger fortf. ägg....
« Svar #1 skrivet: 04 maj-11 kl 10:09 »
märk äggen du samlat och putta under så ska du se att hon slutar värpa, men ha koll o ta bort nya ägg om det blir det annars får du ju massa med olika kläcktid dum får hon lär ju gå av när dom första/flesta har kläckt
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Dela detta:

* Inloggade just nu

278 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser