Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Korsning mellan Dorking och Blomme??  (läst 1102 gånger)

nina77

• Hälsingland
Korsning mellan Dorking och Blomme??
« skrivet: 05 maj-11 kl 12:45 »
JAg har fått några fina korsningar mellan dorking och blomme, tror det är runt 5 st. Jag tror även att två är tuppar. Vad tror ni om att spara dessa tuppar till slakt?? Dorking växer ju lite långsamt. Hönsen tror jag kommer att bli trevliga och fina. Jag ska fixa bild så ni får se hur de ser ut nu. Några är väldigt ljusa och andra mörka, de har inte "blommor" men har 5 tår som dorking. Jag har även renrasiga dorkingkycklingar, många tuppar. Ska försöka sälja på en bytardag i helgen.

mazze

• Småland
    • Komålen
SV: Korsning mellan Dorking och Blomme??
« Svar #1 skrivet: 05 maj-11 kl 12:49 »
De kommer säkert växa fortare än ren dorking. Jag har nu dorkingkycklingar som är "korsade" rödXsilvergrå och de har växt fortare än de som är silver/grå.
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

Dela detta:

* Inloggade just nu

479 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser