Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bästa kläckaren?  (läst 1127 gånger)

Djinn

• Gäst
Bästa kläckaren?
« skrivet: 05 maj-11 kl 14:11 »
Jag hade gärna skaffat höns i sommar, men av olika byggnadtekniska anledningar har vi inte tid med mer än det vi redan har att göra, om ens det.

DOCK lever drömmen om fjäderfä vidare, och till nästa sommar får det fasen bli höns!!!

Lite funderingar här: Planen är att befolka/befjädra gården med höns, ankor, gäss och eventuellt kalkoner. Eftersom det är svårt att få tag i framförallt gäss och kalkoner, men ibland även höns och ankor av det slag som familjen vill ha, har jag börjat fundera på att skaffa en kläckare, eftersom det verkar långt enklare att få tag på avelsägg som mer eller mindre enkelt kan skickas över hela Sverige, än levande små varelser som man måste åka och hämta. Alltså:

Vilken är den bästa kläckaren?
Vilken är mest prisvärd?
Funkar alla kläckare till alla typer av fågelägg?
Finns det begagnade i vettigt skick?

Hoppas jag postat det här i rätt tråd nu, och att jag får massor av svar från er erfarna hönsägare!!!

MVH D.

mymlan65

• Småland
SV: Bästa kläckaren?
« Svar #1 skrivet: 05 maj-11 kl 14:20 »
Tycker nog att King Suro är svårslagen, med hänsyn till alla de frågor du ställer... ;)

Kolla videon..
http://www.pandtpoultry.co.uk/product/categoryid/84/productid/1418
Livet består inte av att vänta ut stormarna.
Det handlar om att lära sig dansa i regnet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

436 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser