Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Har hönan blivit rasist??  (läst 976 gånger)

nybörjarfarmare

• Ångermanland
    • www.livetpafarmen.bloggplatsen.se
Har hönan blivit rasist??
« skrivet: 05 maj-11 kl 20:56 »
Har en Brahma korsning som tidigare i vår legat fram ett par kycklingar, gick hur bra som helst!!

I slutet av förra veckan tyckte hon att det var dags med förökning i hönshuset igen, i samma veva var jag iväg å köpte ägg, härligt fina ägg som både va vita, gröna å bruna.
La in ett gäng under henne och allt var frid å fröjd ända till nu... igår när ja va ut i hönshuset så har hon puttat ut alla utom dom 2 vita och pickat sönder dom  :'(

Nu kan det väl iof vara en ren slump att det bara är dom två vita äggen som hon ligger kvar på, men jag började ju fundera....
Nybliven "gårdsägare", bor i ett gammalt timmerhus med en hel del på "att göra listan" :)
Förutom jag så bor även sambon, 2 döttrar och lite djur här.Hästar,kaniner av olika de slag,höns (Brahma, Appenzeller, Öländska Dv, Indisk Stridshöna och blandraser) hundar,katt,ankor å lite andra små djur.

Potatisblomma

• Södermanland
SV: Har hönan blivit rasist??
« Svar #1 skrivet: 05 maj-11 kl 21:13 »
Jag tror att de känner på sig om äggen är obefruktade, efter ett tags ruvande. Har varit med om liknande med ankor. De trasiga jag hann med att hitta var alla utan älling, ur kvarvarande ägg kläktes en dödfödd. Ingen bra ruvomgång  :'(
Landsflykting i storstan...

Potatisblomma

• Södermanland
SV: Har hönan blivit rasist??
« Svar #2 skrivet: 05 maj-11 kl 21:15 »
Och nu hittade jag ju en liknande tråd : http://www.alternativ.nu/index.php?topic=110688.0
Landsflykting i storstan...

Dela detta:

* Inloggade just nu

297 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser