Hade tänkt mig dv wyandotte och fick sen för mig att jag nog ville ha en ras till av lättare vikt. Fick tips av en vänligt själ här på forumet och tänker att Ancona kan bli bra. Är det kanske bättre med dv cochin och Ancona?
Jag vill ha höns som värper bra, inte ruvar hysteriskt mkt, inte äter stora mängder, gärna pickar och hittar egen föda när de går lösa och VIKTIGAST av allt- är vänliga med barn men det antar jag att de lär sig när de finns i familjen? Tips på bra flocksammansättning?
På gården finns också hund och det finns ett par tre katter i närområdet- går katterna till attack?
De kommer ha ett 30 kvm stort hönshus med pinnar, reden och stegar. Utegården kommer vara 15 kvm med nättak och där kommer de vistas när vi inte är hemma vilket är fem dagar i veckan ca 8 timmar/dag- för trångt ute för 10-12 höns?
Hur gör ni med tupp när ni har två raser? En tupp av vardera ras eller en gemensamt för hela flocken? Hur gör jag rent praktiskt när jag introducerar en flock till till flocken?
Hur länge har jag de i huset och utegården innan jag vågar släppa de? Går de in själva när det mörknar?