Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur gör ni  (läst 1750 gånger)

Bettyboop

• Småland
    • Andersson's Lantgård
Hur gör ni
« skrivet: 07 maj-11 kl 21:18 »

Jag har ju haft massor med kochinkycklingar och har på gång nu med som inte är könsbestämda än och sen är det 4 st dvärgkochinhönor som ruvar. hihi.

MEN

Ni som säljer säljer ni bara i grupper eller hur gör ni?
För man får ju herrans massa tuppar kvar om man säljer bara hönor till flera kunder.

VAD gör man/NI?????

Vore tacksam för tips.
Bor på härlig lantgård med Hästar, katter, kaniner, Rottweiler, Lohmanhöns, Dvärgkochin och Dvärgwyandotter. Odlar massor.

linisgirl

• Ångermanland
SV: Hur gör ni
« Svar #1 skrivet: 07 maj-11 kl 21:39 »
Hej!
ja ska sälja ankungar och då har jag sagt det att dom får ta dom även om de kommer ut bara gubbar såäre annars får man ju som sagt ha kvar alla å det går ju inte!
du borde ju göra samma med kycklingarna tycker jag!

sonja på slätten

• Halland
« Svar #2 skrivet: 08 maj-11 kl 06:15 »
Jag säljer kycklingar vid 6 - 8 veckors ålder,  könsbestämda, avvanda från mamman.
Visst blir det tuppar över, det måste man ju inse. Bättre att ta det "problemet"  själv än att vältra över det på någon nybörjare.
För mig är det dessutom inget problem, jag väljer ut de bästa för avel  och vi älskar kycklingmiddag.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Bettyboop

• Småland
    • Andersson's Lantgård
« Svar #3 skrivet: 08 maj-11 kl 07:33 »
Jag har också sparat de finaste för avel men har ändå tuppar över.

Sonja:

Så du slaktar och äter kochin också?
Blir det några fina fileer på de små?
Har aldrig testat det

Mvh Bettyboop
Bor på härlig lantgård med Hästar, katter, kaniner, Rottweiler, Lohmanhöns, Dvärgkochin och Dvärgwyandotter. Odlar massor.

ivy

• Gotland
« Svar #4 skrivet: 08 maj-11 kl 21:46 »
eller så slänger man ut en annons och försöker sälja dem. Jag köpte i februari ett gäng små kycklingar av blandade raser och tuppar blev de över, satte ut en annons i lokaltidningen och alla 5överskottstuppar hade flyttat inom en vecka! Jag vart helt paff att det gick så lätt och snabbt, annars var de tänkta att gödas upp lite till nu inför grillsäsongen ;D Så tur hade de allihopa, och allihopa fick egna hönor även om de själva inte riktigt vart könsmogna :P

Jennyt

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 08 maj-11 kl 22:39 »
När vi äter dvärgtupp tar vi bara upp två istället för en. Vi äter ju vaktel oxå och de är betydligt mindre än DvK ;)
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

384 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser