Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hummelbo  (läst 2161 gånger)

Hasselbacken 11

• Uppland
Hummelbo
« skrivet: 09 maj-11 kl 12:39 »
Sambon min har ställt ut en kruka upp och ner och boat lite i den, han hoppas att hummlor kommer att flytta in där...

Någon som vet?

kackelägare

• Månskensbonde med 4 barn som börjat sent i livet.
    • Småland
SV: Hummelbo
« Svar #1 skrivet: 09 maj-11 kl 13:03 »
Ja humlor gillar sådant. :-) Fast det får ju inte stå för varmt och inte för kallt för dem då kan det bli ratat. :-) Kna ju även bli något annat istället. myrbo eller liknande. :-) Lycka till. :-) Rekommenderar att sätta en lönn med. Det surrar hela kvällarna i våran  nu när den blommar. Precis fullt av humlor i den och många packar på sig så mycket att de inte orkar flyga därifrån med allt på kvällen. :-)
I vårt torp: 4småbarn, 1 leonberger (från www.leonbergers.se/ ), 2 bondkatter (från ( www.skovdekatthem.se ), 2 underbara kaniner dvärgvädur/löwen( från www.skullebo.se) 3 höns och 1 tupp (dvärgkochin) och 6 getter (svensk lantras), 4 höns, 1 kyckling och 1 tupp (kochin vastrabos.se)

Nedley

• Västergötland
SV: Hummelbo
« Svar #2 skrivet: 09 maj-11 kl 23:56 »
Har läst ngn stans att det också är fördelaktigt att stoppa i rester av ett musbo i krukan eftersom humlorna gillar den lukten. Sant eller inte jag vet inte me om man har något gammalt musbo så... !

Lycka till!

Dela detta:

* Inloggade just nu

423 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser