Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är detta vanligt?  (läst 1176 gånger)

mel_m

• Närke
Är detta vanligt?
« skrivet: 10 maj-11 kl 09:31 »
Jag har två ruvande ankor. Igår låg ett ägg inne hos de andra ankorna. Hål var hackat i ägget och det låg en liten ankunge där. Verkade inte vara något liv i den.
Bär de äggen i näbben eller hur har ägget lyckats ta sig dit? Är det vanligt att ankorna har ihjäl de små eller var det något annat fel?
Så tråkigt... ser fram emot de små så mycket! :(

Dolvis

• Östergötland
SV: Är detta vanligt?
« Svar #1 skrivet: 10 maj-11 kl 10:56 »
Vi har råkat ut för problem när vi haft två ruvande myskor i samma utrymme att båda vill ha alla äggen, bråkar om dem och försöker rulla ver dem till sig. Då har några ägg gått sönder. Uppfattar annars att de är väldigt måna och försiktiga med äggen.
Dessutom har vi hittat ägg som du beskriver dem men då har det visat sig vara stora råttor som snott äggen för ankorna.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Är detta vanligt?
« Svar #2 skrivet: 10 maj-11 kl 13:24 »
kanske en iller som härjar?
Fjäderfän och kaniner

Dela detta:

* Inloggade just nu

343 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser