Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kycklingar hemma hos en nybörjare  (läst 1050 gånger)

C-Lina

• Bohuslän
Kycklingar hemma hos en nybörjare
« skrivet: 10 maj-11 kl 14:27 »
Nu har det kläckts under min ena ruvhöna  ;D Jätteroligt! Men nu kommer det en massa nya frågor...

Ska man vänta med att kolla hur många ägg som kläckts tills hönan själv lämnar redet eller ska jag försöka lyfta henne för att kolla? Jag har sett två små kycklingar när de tittade fram under henne, en var även helt utanför henne så h*n fick jag fångat med kameran   :D

När räknar man med att de kommer ur redet för att äta/dricka?

Det är dag 22 idag och de två jag såg, såg jag i morse. De var helt torra och duniga och såg pigga ut. 
Hus i skogen med man, barn, hund, katt och Bohuslän-Dals svarthöns med genbank.

Jennyt

• Västergötland
SV: Kycklingar hemma hos en nybörjare
« Svar #1 skrivet: 10 maj-11 kl 15:07 »
Lägg mat och vatten precis under näbben på hönan nu med en gång. Då kan hon mata sina små utan att behöva resa sig. Det är bra så länge de ligger kvar och låt henne du vara ..... det låter som om hon fixar detta galant ;)
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

C-Lina

• Bohuslän
SV: Kycklingar hemma hos en nybörjare
« Svar #2 skrivet: 10 maj-11 kl 16:38 »
Tack för snabbt svar! Ska genast flytta maten och vattnet närmare henne så hon når från redet.
Hus i skogen med man, barn, hund, katt och Bohuslän-Dals svarthöns med genbank.

Dela detta:

* Inloggade just nu

395 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser