Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Se kön på ällingar?  (läst 2909 gånger)

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Se kön på ällingar?
« skrivet: 11 maj-11 kl 20:01 »
När kan jag se/höra kön på mina ällingar? vid vilken ålder alltså? UTAN att behöva gräva där bak och kika  :-[  ::)  :-[
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Se kön på ällingar?
« Svar #1 skrivet: 11 maj-11 kl 20:06 »
Efter ca 4 veckor kan man börja höra en liten skillnad. Efter ytterligare ett par veckor har honorna börjat kvacka. =)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #2 skrivet: 11 maj-11 kl 20:15 »
Efter ca 4 veckor kan man börja höra en liten skillnad. Efter ytterligare ett par veckor har honorna börjat kvacka. =)
Oj, såpass? :P då får jag vänta 2 veckor till då. haha
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #3 skrivet: 11 maj-11 kl 20:18 »
Här kan du höra (Svartfot och Burran när de var 4 veckor, Klacken och Amelia tror jag är ca . 10-11 veckor gamla i denna film)

Male and Female duck
« Senast ändrad: 11 maj-11 kl 20:20 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Lucas62

• Minibonde dvs höns hund vaktlar tupparoch fiskar..
    • Västerbotten
    • www.lucas1962.blogg.se
« Svar #4 skrivet: 18 maj-11 kl 23:52 »
Tack! Vad bra med filmen, mina ällingar är bara 2 och 3 dagar.. så jag får ge mig till tåls..

Har två som torkat klart och äter och piper, en i kläckaren som nyss kläckts och ett ägg som en håller på att hacka sig ur samt två ägg som än så länge väntar på sig..
Hönor, tuppar, vaktlar, hund, fiskar och en massa dammråttor

Dela detta:

* Inloggade just nu

379 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser