Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönan attackerar, dansar och sätter på TUPPEN!!! *bilder*  (läst 4979 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
 :o Jag har sett tuppar som parat varandra och dansat för varandra när den ena ska dominera över den andra. Lika har jag sett hönor parat sig med en annan höna. Men jag har aldrig tidigare varit med om detta.  :o Hönan parar tuppen!! Och beter sig som en tupp själv... Från att ha varit "normal" och lagt ägg för några dagar sedan. Var borta en dag hos pappa igår och nu när jag kom hem till mamma så märker jag att min gulvitsömmade tupp är så rädd. Nej... Har de andra 2 tupparna börjar vara dumma, tänkte jag. Och mycket riktigt så började de andra småmobba honom lite. Men han var inte skadat eller något, inte så mycket som ett jack utan de som mobbade "försiktigt"... ::) Men var inte dumma, stackare, säger jag...  DÅ kommer min citronhöna och sätter på den mobbade tuppen!!! WHAT THE FACK!!?

Efteråt dansar hon för tuppen som en tupp själv. Flaxar med vingarna och buskar upp sig. Ställer sidan åt honom och börja picka i backen och flyger på honom för att sedan sätta på honom en sista gång till... :S WHAAAT THEEE FAAAACK?

Har tuppen halkat ned så lågt i rang så till och med hönorna dominerar över honom? Eller är det min höna som börjar få mera tupphormoner tro... Har ju 2 andra äldre hönor med sadelbehäng och sådant men de är ju som hönor för övrigt, inte att de ska hålla på och mopsa sig mot tupparna. ::) Sebright däremot så har ju tupparna också hönsbefjädring så om det vore så att hon börjar bli äldre (är ringad med en 06 ring) och hennes kvinnliga hormoner börjar avta lite mer så lär hon ju inte utveckla något sadelbehäng som de andra gjort... Hm, hon kanske börjar gala snart med. ::) ;D

Här står hon redo för strid.

Och där small det...

Här dansar hon...

Och här.. Öh, jag ni ser.  :o

Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dalton

• Dalsland
Hon råkar väl vara lagd åt andra hållet bara  ;D
Tuppen ser ju dock inte sådär väldigt road ut, stackarn.

Xoot

• Gäst
Det där ser så fel ut på många olika vis samtidigt haha.  ;D
Tuppen kommer aldrig vara sig lik igen efteråt..  ::)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Hon råkar väl vara lagd åt andra hållet bara  ;D
Tuppen ser ju dock inte sådär väldigt road ut, stackarn.

Hmm... Den första meningen låter lite konstigt (lagd åt andra hållet skulle hon väll para sig med andra hönor, hon är ju hetero bara att det är lite omvänt med vem som ska vara på toppen). ;D Haha. Men förstår hur du menar. ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
  ;D  Det kanske är en "knäppgök"
Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
Haha, tänkte "sebright" så fort jag började läsa, innan jag hann se bilderna. Så typiskt! Min förra tupp (Åsbo) kunde vara rätt dum mot silversebrighten som då var ensam dvärg och lägst i rang. Men när jag höll i honom då kom hon, ställde sig på hans rygg och hackade honom i nacken och såg ut att njuta av "hämnden".

De ser direkt om de har chansen att trycka ner någon. Mina sebrightar är dominanta över maranen, det ser rätt kul ut för de når ju inte att hacka mot nacken, men oftast räcker det med att de tar några hotfulla steg mot henne, annars siktar de så högt de kan eller flaxar upp i luften och attackerar ovanifrån. Har sett dem släpa vingen i marken för att imponera, dock aldrig mot tuppen.

Här är en bild på en sebright som försöker döda en myskankdrake  ::)

Dela detta:

* Inloggade just nu

383 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser