Jag har en gul märkeslös ukrainsk kläckare, som är smockfull med ägg

.
Jag lägger in ägg där lite då och då och den var menad som ruvare och sedan skulle jag flytta kläckfärdiga ägg till en annan kläckare.
Tyvärr så är dn gula kläckaren knök full och ibland missar jag något ägg vid lysning och det var vad som hände en morgon.
Piip piip sa det i kläckaren då jag vred på vändningsvredet...visst där var en kyckling,jag plockade ut den och lade under värmelampan och dagen efter ,så var det en kyckling till

.
Nu under helgen,så har jag haft otroligt mycket att göra ,så jag har ine hunnit lysa äggen under fre-lör och igår var det två kycklingar som kläckts och idag två

.
Så alltså, det KAN inte var så otroligt viktigt att man ökar fukten de tre sista dagarna, eller att man slutar vända, jag har ju vänt dem hela tiden flera ggr om dagen...typ, då jag går förbi kläckaren.
Men däremot så fungerar inte den gula kläckaren på ankägg, för där är det otroligt viktigt med fukten,då ällingarna kläcks

Men som med, ex, mina två suron, där ökar jag fukten från 43, till 55% vid kläck och sedan kläcks det kycklingar och fukten går upp automatiskt, så egentligen, behöver man inte öka fukten till 60-70% vid kläck, eller

...