Våra tuppar har hållit sams fram till nu. Vi har egentligen för få hönor för att ha två tuppar men det har som sagt verkat gå bra.
Nu går en höna med kyckling, en ligger och ruvar och stundtals värper den tredje och sista. Alltså går tupparna för sig själva emellanåt. Idag har det för första gången varit slagsmål så att fjädrar ryker och blodet stänker.
Jag har lyckats att skilja tupparna åt och den ena är nu instängd i hönsgården och den stora tuppen går i trädgården med en höna. Kanske borde jag stänga in stortuppen och hönan och låta den med lägre rang gå utanför? Hur kommer det att gå när jag ska stänga in dem i kväll. Och när jag sedan måste åka till jobbet endera dagen? Jag har inte möjlighet att hålla dem skiljda åt mer än dagtid.
Tror ni att de slåss om alla går instängda i hönsgården tillsammans med hönorna, de har inte slagits där tidigare?
Bäst är såklart att bara ha en tupp i vår lilla besättning. Nu är jag rädd att de ska fortsätta slåss och det lär de väl göra tills de har ihjäl varandra? Eller, ser det värre ut än vad det är?