Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äntligen biägare......  (läst 1701 gånger)

larsanderss

• Fin figur som jag måste hägna mina ankor från
    • Östergötland
Äntligen biägare......
« skrivet: 16 maj-11 kl 21:33 »
nu skall jag se till att kunna kalla mig biodlare också vad det lider..............

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
SV: Äntligen biägare......
« Svar #1 skrivet: 16 maj-11 kl 22:26 »
;D Jah då ställer jag en relevant fråga jag fick av två roliga frågvis små tjejer .

HUR ODLAR MAN ETT BI ?

Inväntar svar med stort intresse !  ;D

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

larsanderss

• Östergötland
« Svar #2 skrivet: 16 maj-11 kl 22:42 »
Haha, lite osäkert det där men det kanske är en variant av det som en av mina kollegor säger: att fiskmåsar och andra vita skränfåglar övervintrar i marken.......... Han har nämligen sett att de kommer fram när bönderna plöjer !!

olof

• Skåne
    • Min blogg med sökord biodling
« Svar #3 skrivet: 16 maj-11 kl 22:52 »
Jag brukar kalla mig bi herde ibland, det är mera träffande än biodlare.

larsanderss

• Östergötland
« Svar #4 skrivet: 16 maj-11 kl 22:57 »
Jag kanske skall hålla mig till biägare i alla fall.......?? Hade för mig att jag läst nåt i stil med att de som håller sig med bin skiljer på -ägare och -odlare och att de senare är de som anser sig veta vad de gör mer än -ägarna......

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
« Svar #5 skrivet: 16 maj-11 kl 23:15 »
Nja jag tror att du blir ett bi odlare , bi ägare sköter inte sina bin med tanke på andra  ;)

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

larsanderss

• Östergötland
« Svar #6 skrivet: 16 maj-11 kl 23:40 »
Det låter bra det.......... Jag var tvungen att tänka på andra innan jag kom över mina bin..... Ville egentligen ha nordiska men det verkade inte lämpligt i grannskapet........... det blev ligustica

Förvånades idag över att så gula blommor som maskros inte har gult pollen.......

Dela detta:

* Inloggade just nu

320 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser