Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälpande hand?  (läst 5463 gånger)

Phantom

• Södermanland
SV: Hjälpande hand?
« Svar #20 skrivet: 19 maj-11 kl 10:12 »
Blir bara stadigare och stadigare på benen ^^ Tror dock den ser mig som dens mamma O.o Den är jätteglad om den får liga bredvid mig under täcken men så fort jag sätter tillbaks den i lådan börjar den pipa så förfärligt.
Enda jag oroar mig för nu är hurvida den kommer börja äta. Just nu ligger det kycklingstart i lådan utan att den bryr sig, den vandrar bara runt eller ligger stilla i ett varmt hörn. Vad jag har sett bryr den sig inte om vatten, och har haft svårt att droppa från fingret, slutat med att jag försiktigt doppat tippen av dennes näbb lite snabbt i vattnet så det fastnar en droppe den sörplar i sig O.o

Måste kolla till den, den piper lite hest efter mig o vill ha uppmärksamhet nu

nina77

• Hälsingland
« Svar #21 skrivet: 19 maj-11 kl 10:27 »
Jag ger mina kycklingar äggröra som första mat, det gillar dom. prova även med finkblandning för burfåglar. brödsmulor brukar oxå funka.

Phantom

• Södermanland
« Svar #22 skrivet: 19 maj-11 kl 11:36 »
Ingen matlust än så länge, testade med äggröra nyss, vill mest ligga på min mage under täcket =/ Ska jag ignorera att den skriker som en tok om jag lägger den i lådan? O.o
« Senast ändrad: 19 maj-11 kl 12:28 av Phantom »

Phantom

• Södermanland
« Svar #23 skrivet: 19 maj-11 kl 20:31 »
Tycker den verkar lite svagare nu, försök få i den A-fil o vatten iaf men utan så stor framgång =/

Phantom

• Södermanland
« Svar #24 skrivet: 20 maj-11 kl 09:09 »
Kan nu meddela att lillen dött  :'(

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #25 skrivet: 20 maj-11 kl 09:14 »
Kan nu meddela att lillen dött  :'(
:'(

Ett tips är att kläcka kycklingar samtidigt, de är mer aktiva och visar vaktlarna till rätta. Man lär så länge man lever, och vaktlar är ganska svåra både att kläcka och att få att överleva till vuxen ålder. Man får öva, och man kan inte göra mer än sitt bästa.

Vakteln hade en bra tid i alla fall, du tog väl hand om den, och inte alla vaktlar får sova i sängen  ;).

Sådant här händer, det var inte ditt fel. Bättre lycka nästa gång.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Phantom

• Södermanland
« Svar #26 skrivet: 20 maj-11 kl 11:19 »
mjo =/ Hade fler ägg på kläckning men denne var den enda som kravlade sig ur, har lärt mig att ha i många extraägg tills nästa gång. Förstår att dem små hjälper varandra så denne hade väl inte allt för stor chans att klara sig =/
Får se hur de går nästa gång iaf =)

Dela detta:

* Inloggade just nu

410 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser