Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Varför pickar hon på kycklingen?  (läst 1288 gånger)

sossej

• Närke
Varför pickar hon på kycklingen?
« skrivet: 18 maj-11 kl 10:19 »
Inatt kläcktes min första "egenproducerade" kyckling under höna. Den är jätte söt och verkar må utmärkt.  :)
Men när jag plockade upp den från hönan för att titta på den så började hon picka på den, och även när jag satte ner den precis framför henne.
Varför gör hon så? (hon har inte haft kycklingar förr)

Torry

SV: Varför pickar hon på kycklingen?
« Svar #1 skrivet: 18 maj-11 kl 10:36 »
Jag tror att hönan blir nervös när du grejar med kycklingen och pickar för att försvara den fast efersom hon inte riktgt vet vad hon ska göra så pickar hon på kycklingen och inte på dig. Så greja inte nåt om det inte är absolut nödvändigt nu till att börja med när hon är ovan. Du ska se att hon växer in i sin uppgift som kycklingmamma om hon får lugn och ro.
Lycka till!
//Torry

sossej

• Närke
SV: Varför pickar hon på kycklingen?
« Svar #2 skrivet: 18 maj-11 kl 10:48 »
ååå, det är ju så svårt :)
men ska försöka, tack

Dela detta:

* Inloggade just nu

328 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser