Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruvande höna tillsammans med höna som har kycklingar?  (läst 846 gånger)

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
I mitt hönshus har jag två helt skilda avdelningar, i den ena bor hönsen+tupparna och i den andra har jag ett gäng "kläckar-kycklingar" i en inhägnad plus en höna med sina kycklingar som går fritt i rummet.

Det finns massor med plats över...

Kan man flytta någon av ruvhönorna till rummet med kycklingar eller kommer hon bli störd av deras pipanden och kliva av sina egna ägg?
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

murrelina-01

• Västergötland
SV: Ruvande höna tillsammans med höna som har kycklingar?
« Svar #1 skrivet: 18 maj-11 kl 21:35 »
Hej!

4 av mina Dv Kochin hönor ruvar ihop i ett rum bredvid varan med olika ålder på äggen, söndag fick en höna kycklingar och hönan som låg bredvid har lämmnat sina ägg omedelbart och lagt sig med på kycklingarna ( hennes ägg var 20 dagar ) och det gick inte att övertyga henne att ruva färdigt, så jag la äggen i kläckarn men dom andra hönsen bryr sig inte om dom pipande kycklingarna men jag gör inte om det.

Lycka till
Patrizia
« Senast ändrad: 18 maj-11 kl 21:51 av murrelina-01 »
Dvärg Maran ( svart koppar ),Silkes ( Vildfärgad ) Dvärg Kochin, gammal Svensk Dvärg, stora Brahma , Mille Fleur ( Isabell Porslin ),Araucana ( med skägg utan svans ) dvärg Faverolle ( Laxfärgad ) 6 amerikansk gul Gås en underbar Man och Son 1 snäll Katt en tokig hund och massa med fina Höns !

Dela detta:

* Inloggade just nu

344 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser