Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ägg utan skal!??  (läst 2102 gånger)

Ulvstorp

• Västergötland
    • www.vitaguldetskennel.se
ägg utan skal!??
« skrivet: 19 maj-11 kl 12:50 »
Varje dag jag har gått ut till hönsen har jag hittat ett ägg utan skal i bajsrännan! Det har inte blivit något skal på kan man säga! Vad beror detta på? Är ny och har inte haft höns förrut. Kanske finns någon som kan svara mig på detta?

Existens?

• Gäst
SV: ägg utan skal!??
« Svar #1 skrivet: 19 maj-11 kl 13:13 »
Vet inte om det finns nåt vettigare svar på det än : Det blir så ibland.. :)  Lite märkligt dock att det är varje dag, det brukar vara nån enstaka gång.  Det klickar lite i konstruktionen av ägget helt enkelt.

När man var lite var det alltid ett populärt nöje bland tanterna att dom sa man skulle blunda och hålla fram en hand, så skulle dom lägga nåt mysigt i den.. och så fick man ett sånt ägg och det var ju en himla överraskning..  :)  Det kanske skulle anses kränkande att göra så nuförtiden förstås...

Ulvstorp

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 19 maj-11 kl 13:26 »
Vet inte om det finns nåt vettigare svar på det än : Det blir så ibland.. :)  Lite märkligt dock att det är varje dag, det brukar vara nån enstaka gång.  Det klickar lite i konstruktionen av ägget helt enkelt.

När man var lite var det alltid ett populärt nöje bland tanterna att dom sa man skulle blunda och hålla fram en hand, så skulle dom lägga nåt mysigt i den.. och så fick man ett sånt ägg och det var ju en himla överraskning..  :)  Det kanske skulle anses kränkande att göra så nuförtiden förstås...

Hahaha Det har jag aldrig hört! Du menar att min höna inte gillar mig! Hahaha

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #3 skrivet: 19 maj-11 kl 13:50 »
Är det samma höna varje dag tro? Det kan vara tecken på äggledarinflammation... =/
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Ulvstorp

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 19 maj-11 kl 15:38 »
Är det samma höna varje dag tro? Det kan vara tecken på äggledarinflammation... =/
Hej
Ärligt vet jag inte om de är samma höna! Har lite dålig koll på vilka hönor som lägger vilka ägg! Vet bra vem som lägger gröna ägg!
Skall försöka kolla det.
Detta ägg kommer om natten! För annars kommer de andra under förmiddagen.

Existens?

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 19 maj-11 kl 16:06 »
Detta ägg kommer om natten! För annars kommer de andra under förmiddagen.

Då är det ju en heeelt annat sak.. Då är det ju tomten som lägger dit det.. :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

313 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser