Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken färg kan svarta kycklingar bli?  (läst 1965 gånger)

insnöad

• Gäst
Vilken färg kan svarta kycklingar bli?
« skrivet: 25 maj-11 kl 10:05 »
Har fem svarta kycklingar där "pappan" är helsvart och "mamman" porslinsfärgad.
Kycklingarna är kolsvarta nu och är en vecka. Det är våra första egna och man är ju lite nyfiken...
Blir de svarta?

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Vilken färg kan svarta kycklingar bli?
« Svar #1 skrivet: 25 maj-11 kl 10:23 »
väldigt svårt att förutspå.. många raser är helsvarta vid kläckning och ändrar färg allteftersom... jag korsade min silversvartbandade brahmatupp med isbar och nästan alla kycklingar föddes svarta..men de börjar ändra färg..
gökmaraner är helsvarta med en liten ljus fläck på huvudet när de kläcks för att senare bli gökfärgade(svart/vit randiga).
sen korsade jag min isbar tupp med blommehöns och fick helsvarta höns utan blommor..svarta från kläckning till vuxna..

svart är ju tämligen dominant när det gäller färger...
Fjäderfän och kaniner

insnöad

• Gäst
SV: Vilken färg kan svarta kycklingar bli?
« Svar #2 skrivet: 25 maj-11 kl 10:27 »
Såklart det blir kycklingar när jag bara har en svart tupp...
Hade varit kul med någon med lite färg  :)...
Fast självklart spelar färgen inte så stor roll. Alltid kul med egna kycklingar!!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

326 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser