Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allt tvärtom...  (läst 1872 gånger)

sallyomolly

• Västergötland
Allt tvärtom...
« skrivet: 25 maj-11 kl 14:08 »
Här har man sparat dvärgkochin så att de ska ruva i vår, inte en enda vill ruva. Det enda som ruvar här är en lohmanhöna =)

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: Allt tvärtom...
« Svar #1 skrivet: 25 maj-11 kl 18:08 »
Ja, ibland gör de som man inte tror ska hända.
Mina ruvhönor har bara varigt unghönor i år förutom vår 2 åriga chabo höna, trodde de gammla skulle lägga sig.

Mvh oskar
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 25 maj-11 kl 21:26 »
Här har man sparat dvärgkochin så att de ska ruva i vår, inte en enda vill ruva. Det enda som ruvar här är en lohmanhöna =)
förra året ruvade alla mina dv.kochin... i år har ingen lagt sig än...
Fjäderfän och kaniner

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
« Svar #3 skrivet: 25 maj-11 kl 21:28 »
Jag har med otur med ruvare i år. har en stor (vanligtvis) ruvsugen blandrashöna och 6 silkeshönor och ingen vill lägga sig... >:(
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Jennyt

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 25 maj-11 kl 21:29 »
Det är sannerligen året tvärtom ::)
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #5 skrivet: 25 maj-11 kl 21:32 »
jag har i och för sig en blandras som fått kycklingar... en isbar/blomme korsning... fick dessutom höra att en blommehöna jag sålt ligger och ruvar för fullt de som inte ska vara särskilt ruvvilliga...
Fjäderfän och kaniner

nilsegårn

• Dalsland
    • Blekslätten Gård
« Svar #6 skrivet: 25 maj-11 kl 21:41 »
Har två cochin som ruvat två gånger var redan i år. Helt tokiga! Dessutom slåss jag med en svensk dvärghöna,hennes två blandrasdöttrar och en hedmora. Här har vi ingen brist på ruvhönor däremot brist på hönor som värper!  :-\
: "Om en idé inte verkar bisarr till att börja med, så är den ingenting att hoppas på" Niels Bohr

"man kan alltid sluta med något när man vill, så länge det är nästa tisdag" Lemmy

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #7 skrivet: 26 maj-11 kl 14:07 »
Uppenbarligen olika i olika hönshus. Mina Dv Silke och stor KOchin har varit hemska med surandet i år  :P Vore ju kul om det blev lite ägg också  ::)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #8 skrivet: 26 maj-11 kl 14:10 »
Och här ruvar de som tokar som vanligt. *för många, har inte plats åt alla hönsmammor*  :-X Just nu ligger det 4 hönor ihopmosade i blandgruppen i ett rede, sedan så är det 3 till som jag tror har gett upp nu eller iaf. är pågång... Men så har en annan tagit över istället. :X Så har jag en höna som jag flyttade ut och lät ruva fram ett gäng bollar. Sedan la sig 2 dvärg kochin som jag gav kycklingar från maskinen när det kläcktes och nu har en till blivit "smittad" så nu har dessa 7 kycklingar 3 mammor. ::)

Sedan OT så ligger båda stora ankorna och ruvar (men det vill jag däremot ;D) och mammas japanska vaktel som nyss haft en kull verkar pågång att vilja lägga sig igen!
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dela detta:

* Inloggade just nu

421 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser