Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kråkorna tar äggen!!  (läst 7074 gånger)

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: Kråkorna tar äggen!!
« Svar #20 skrivet: 29 maj-11 kl 10:36 »
och nu har jag fångat en skata så frågan är om jag kör i väg den ca 2 mil hittar den tbx hit då ???
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #21 skrivet: 29 maj-11 kl 10:39 »
och nu har jag fångat en skata så frågan är om jag kör i väg den ca 2 mil hittar den tbx hit då ???

Kanske inte just den, men det kan ju stå andra skator på tur att ta reviret... Skjut den och häng upp den för att varna andra, det skulle jag ha gjort i alla fall.
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

freeky

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 29 maj-11 kl 10:42 »
Kanske inte just den, men det kan ju stå andra skator på tur att ta reviret... Skjut den och häng upp den för att varna andra, det skulle jag ha gjort i alla fall.

Det är tyvärr det enda som biter på skator. Och måsar oxå för den delen.Men det funkar.

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #23 skrivet: 29 maj-11 kl 11:09 »
okej och jag har ju inget gevär och tycket det är äckligt med döda hängande fåglar  men ägg tjuvar är dom och ankorna droppar ju ägg lite överallt så jag får la hänga upp den då bara jag får död på den  :'(
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #24 skrivet: 29 maj-11 kl 15:06 »
okej och jag har ju inget gevär och tycket det är äckligt med döda hängande fåglar  men ägg tjuvar är dom och ankorna droppar ju ägg lite överallt så jag får la hänga upp den då bara jag får död på den  :'(

Dräm huvet i nåt hårt så att den tuppar av och sen hugger du av huvudet. Funkar på höns, borde funka på en skata också...
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #25 skrivet: 29 maj-11 kl 18:43 »
troligtvis... håll den i vänster hand och låt huvudet hänga neråt..då sträcker den på halsen bra för ett slag med lämplig påk..
Fjäderfän och kaniner

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #26 skrivet: 29 maj-11 kl 20:02 »
När vi hade ankor så hittade jag en dag en Råka upp o ner intrasslad i bärnätet över ankgården.

In efter saxen o släppa lös den. Den blev så uppskrämd av hela situationen att den aldrig kom tillbaka eller släkten heller.

Men sen kalasade skatorna på körsbären å då satte jag upp en plastuggla grällt målad i trädet på ett kvastskaft.

Vi gick in å stod på pass. Plötsligt kommer skatan o tvärnitar i luften - ren Kalle Anka klippet.  ;D

Skatan blev väldigt upprörd å satte sig en bit bort och konfererade högljut med kompisarna å sen flög de sin kos. Såg väl för skum ut den där hemma målade saken. Den hade bleknat så den var målad som en papegoja och det var väl ruskigt.  ;)

http://www.pricerunner.se/sp/bulvan.html

Dela detta:

* Inloggade just nu

685 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser