Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blir tuppen för stor?  (läst 1178 gånger)

Attes matte

• Jämtland
Blir tuppen för stor?
« skrivet: 30 maj-11 kl 19:47 »
Jag har en marantupp för mycket, och en bekant till mig har ett gäng hönor utan tupp i hönsgården. Frågan är om han är för stor för dom. Det är fem hedemoror, en brun lohman, två appenzeller och två isbar/app-korsningar. Det är väl främst appenzeller-hönorna jag blir lite tveksam över. Klarar dom av en maran-tupp?

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Blir tuppen för stor?
« Svar #1 skrivet: 30 maj-11 kl 20:35 »
Ingen fara skulle jag säga! Han har 10 höns att sköta om så jag tror inte det blir nåt problem. Min stora Brahma-tupp sätter på mina nätta araucana-korsningar så fort han får chansen och de lever än =)
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #2 skrivet: 30 maj-11 kl 20:38 »
Hmm... ja, då kanske han kan få flytta till Hotagen ändå då!  :D

/Sara

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #3 skrivet: 30 maj-11 kl 20:41 »
Det tycker jag låter som en strålande idé. Tänk va bra han kommer få det, 10 utsvultna damer...  ;D
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #4 skrivet: 30 maj-11 kl 20:54 »
Det tycker jag låter som en strålande idé. Tänk va bra han kommer få det, 10 utsvultna damer...  ;D

Ha ha, ja skillnaden för honom kommer i så fall att bli som natt och dag. Nu är han hunsad som FAN av sussex-tuppen och är ärrig i kammen och saknar stjärtfjädrar...  :-\  Att få tio brudar helt för sig själv kommer ju att vara som att komma till himmelriket!  ;D

/Sara

Dela detta:

* Inloggade just nu

285 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser