Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blanda höns o ankägg i kläckare??  (läst 1110 gånger)

nina77

• Hälsingland
Blanda höns o ankägg i kläckare??
« skrivet: 02 jun-11 kl 09:29 »
JAg har massor med plats i min kläckare nu, då det bara var 6 av ankäggen som var befruktade. Kan jag stoppa i hönsägg i kläckaren och förruva dom där i 60% luftfuktighet?? Äggen kommer då att kläckas precis när det är dax att höja fuktigheten till ankäggen, så hönsäggen kommer inte utsättas för högre fuktighet än 60%, Eller kan jag sänka till 50-55 för ankäggen?? Tänkte bla köpa ett 12 pack ecoägg från ica el hemköp och stoppa i? Jag har sedan möjlighet att ta ut hönsäggen och placera dessa under en höna som just lagt sig. Men hon är så klantig när hon ruvar, har bara sönder äggen och skiter på dom. Så hon kan inte ruva en hel period. Förra gången förstörde hon 13 ägg :-(

Center

• Småland
    • Har ingen hemsida än tyvärr
SV: Blanda höns o ankägg i kläckare??
« Svar #1 skrivet: 02 jun-11 kl 09:33 »
Hej

Vill du kan ja skicka några nya ankägg?

Jag har blandat både hönor och ankägg inga
problem.

Nettan

nina77

• Hälsingland
SV: Blanda höns o ankägg i kläckare??
« Svar #2 skrivet: 02 jun-11 kl 09:48 »
Hej!! Går det bra att stoppa i nya medans man ruvar då? inga problem med luftfuktighet o så?? JAg vet inte om jag hinner med riktigt. Då kommer dom kläckas början av juli, 5 juli ska jag in på förlossningen o snittas. Så det är kanske lite tight om tid, man vet ju inte vad som händer om det blir tidigare, eller tillstöter nåt. Men jag kanske kan köpa ägg sedan?? Lägger ankorna ägg hela sommaren?
Hälsn nina

Hej

Vill du kan ja skicka några nya ankägg?

Jag har blandat både hönor och ankägg inga
problem.

Nettan

Dela detta:

* Inloggade just nu

485 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser