Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  när kan man sälja sina kycklingar ålder ??  (läst 4798 gånger)

uppfödaren98

• www.uppfodaren98.n.nu
    • Skåne
när kan man sälja sina kycklingar ålder ??
« skrivet: 02 jun-11 kl 14:10 »
vilken ålder i veckor eller månader kan man sälja sina kycklingar ??   :)

Jennyt

• Västergötland
SV: när kan man sälja sina kycklingar ålder ??
« Svar #1 skrivet: 02 jun-11 kl 14:22 »
Du kan sälja kycklingar som daggamla..... men personligen brukar jag vänta ett par dagar för att se så att alla kycklingar kommer igång som de ska.

Om du inte har dina djur genbanksanslutna vill säga.
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

galdur

• -
« Svar #2 skrivet: 04 jun-11 kl 11:28 »
Jag säljer inte mina innan dom klarar sig utan värmelampan! Hade för några år sedan en tjej som köpte 4 st veckogamla kycklingar, jag talade noga om att dom måste ha värmelampa i flera veckor till (detta var i mitten av februari)
Javisst sa hon och ringde upp en vecka senare skogstokig för att alla kyckilngarna var döda! Jag frågade var hon hade haft dom och hon svarade med dom andra hönsen i hönshuset, och hon hade inte haft värmelampa till dom och det var minus grader ute, hennes hönshus var oisolerat!
Highland Cattle, 3 islandshästar, 1 shettis, 2 minigrisar och 2 skogiskatter!

derryl098z

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 04 jun-11 kl 12:08 »
Förr i tiden sålde hönserierna :daggamla,8 v. eller värpfärdiga. Det fanns någon anledning till det.

Jag skulle aldrig sälja kycklingar om jag inte visste att de kom till ett bra och hönserfaret hem..

Är det nybörjare skulle jag själv instruera om skötsel ordentligt samt säga att de kan ringa och fråga om allt även framledes..

Dela detta:

* Inloggade just nu

380 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser