Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nya ällingar  (läst 3240 gånger)

Veronica_57

• Ångermanland
    • lomviken.se
Nya ällingar
« skrivet: 06 jun-11 kl 22:39 »
Vi väntar på nya ällingar!!!! Till helgen är det dags......... Gud va spännande 18 ägg ligger Kajsa på o Kalle vankar av och an........snacka om att va i väntans tider. ;D Heja Päran dina fd ankor!!!
Vera-57
Gård på landet,en kärleksfull man, farmor till en liten super Nowa, och en liten Alva 1 labradorpojke. 1 cairnterrierpojke och 2 katt gubbar,1 skånsk blommehöna, 3 sussexhönor, blandrashönor 1 hedemoratupp, 5 blandrasankor,  och 3 afrikansk dvärggetter.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Nya ällingar
« Svar #1 skrivet: 06 jun-11 kl 23:22 »
Här längtar man också! ;D Mina ankor Amelia och Burran ligger på ca 30st ägg. ;D ;D Det blir de första naturruvade ankbäbisar jag får uppleva på ca 9-10 år tillbaka, ska bli så himla kul! Beräknad kläckning är till helgen. :D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #2 skrivet: 07 jun-11 kl 06:48 »
Naaaa!!!!
Längtar efter mina som kommer om 2 veckor!
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

nysse

« Svar #3 skrivet: 10 jun-11 kl 11:34 »
Våran Anders, Anne & Annika ( Gul svensk ) väntar ällingar i denna helg......Oh så spännande.....

Månvargen

• www.freedomranch.se
    • Östergötland
« Svar #4 skrivet: 13 jun-11 kl 17:36 »
Våra Gula har fått några små. Och i morse när jag tittade in så låg där 2 till!! ;D
Senare under dagen fick jag se att i det andra redet kämpade en med att ta sig ut.

Men, förstår inte  ::) de skulle ha kläckts i måndags och nu kommer det några då o då!
Fast det gör inget för det är våra livs allra första ällingar!! ;D Jippie!!
Hästar, katter,gula ankor och åsbohöns i genbank, mellerudskaniner i genbank. Odlar örter och gör egna salvor.

Veronica_57

• Ångermanland
    • lomviken.se
« Svar #5 skrivet: 14 jun-11 kl 19:47 »
Nu har äntligen ;D 2 ällingar kommit, men en har inte dragit in gulesäcken, vad gör jag? Har tagit in den lagt den i en handduk med varmvatten flaskor runt, har tyvärr ingen värmelampa ???
Vera-57
Gård på landet,en kärleksfull man, farmor till en liten super Nowa, och en liten Alva 1 labradorpojke. 1 cairnterrierpojke och 2 katt gubbar,1 skånsk blommehöna, 3 sussexhönor, blandrashönor 1 hedemoratupp, 5 blandrasankor,  och 3 afrikansk dvärggetter.

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #6 skrivet: 14 jun-11 kl 20:12 »
Hejsan! Tror nog du ska låta den ligga under mamman å torka. Ja hade en också som inte riktigt dragit in den men gick bra ändå den klarade sej =)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #7 skrivet: 14 jun-11 kl 22:43 »
Idag har den första tittat ut! ;D ;D ;D 3 dagar senare än vad jag beräknade. ::) Visste inte riktigt när ankorna la sig ordentligt på äggen.
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

SaraD

• Västergötland
« Svar #8 skrivet: 15 jun-11 kl 11:31 »
Igår när jag kom hem från en mycket givande dag på gekås, ullared. Skulle jag bara snabbt titta till våran ruvande Kajsa. Då fanns där en liten älling. Jag hade nästan gett upp hoppet om att det skulle komma några. Kajsa ligger fortfarande kvar på de andra äggen så det kan ju komma nån mer också. Men nu har hon ialla fall en så hon inte har legat förgäves. :)
Hos oss finns --> Dvärgkochin, blandrashöns, en dvärgvädur och en Californian.

Veronica_57

• Ångermanland
    • lomviken.se
« Svar #9 skrivet: 15 jun-11 kl 17:09 »
Åh.... våran Kajsa har fått masssssor med bäbisar  idag, det bara kryllar, har inte kunnat kolla hur många det är, hon beter sej som en spottkobra när man kommer i närheten ;D
Vera-57

Månvargen

• www.freedomranch.se
    • Östergötland
« Svar #10 skrivet: 15 jun-11 kl 20:36 »
Våra har nu fått 7 st. Men de kläcks varannan dag!! Det ligger
många ägg kvar men eftersom vi inte har kläckare vet vi inte
hur länge vi kan låta de andra ligga...  Dessutom vill de inte ligga kvar
i redet utan springer omkring  :) Hur söta som helst!!  ;D ;D
Hästar, katter,gula ankor och åsbohöns i genbank, mellerudskaniner i genbank. Odlar örter och gör egna salvor.

Veronica_57

• Ångermanland
    • lomviken.se
« Svar #11 skrivet: 15 jun-11 kl 23:20 »
Nu är alla ägg kläckta...........16 ällingar blev det ;D
Vera-57

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #12 skrivet: 16 jun-11 kl 10:05 »
12st här nu som har lämnat redet. ;D En liten sen krake ligger uppe o torkar i kläckaren och la in restrerande ägg som var kvar där också. Om alla de kläcks så blir det 20st bollar. ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

431 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser