Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  8 veckors kycklingar som ska in i befintlig grupp  (läst 931 gånger)

pytte

• -
8 veckors kycklingar som ska in i befintlig grupp
« skrivet: 07 jun-11 kl 21:26 »
Nu har de snart gått i hop i en vecka, dagtid ute i hönsgården, men hur länge ska de hålla på och jaga undan de små???
Det är tre blandras kycklingar, 2 tuppar och en höna.
Nu på lördag ska det förhoppningsvis kläckas welsumer och då måste de här tre flytta i hop helt och hållet, så de andra små får komma till kycklinglådan.
Anledningen att de inte får sova i hop är att jag har ruvhönor i hönshuset, och de är inte att leka med. Ska flytta undan denna dam som ligger i hönshuset på lördag så hon får egen bur, men de är upptagna just nu. Hur ska jag göra????
Har en engelsk cocker,  welsumer, stor laxfärgad faverolle, blomme och  blandras höns.

pytte

• -
SV: 8 veckors kycklingar som ska in i befintlig grupp
« Svar #1 skrivet: 08 jun-11 kl 20:49 »
Inga tips? ???
Har en engelsk cocker,  welsumer, stor laxfärgad faverolle, blomme och  blandras höns.

J.palmgren

• Gäst
SV: 8 veckors kycklingar som ska in i befintlig grupp
« Svar #2 skrivet: 08 jun-11 kl 21:22 »
Hejsan!

Du har inte kompostgaller? Jag använder kompostgaller både till hönor som ruvar, så att de ska få vara ifred, och till unghöns som ska introduceras till gruppen. Idealiskt tycker jag att det är! du kan bygga ihop flera stycken hur du vill och båda grupperna ( ungdjuren & hönsen) kan se och lukta varandra. kompostgaller är ganska billigt med tanke på dess många användningsområden, 149 kr på granngården. Jag brukar ha unghönsen i buren ( naturligtvis med mat och vatten) i ca en vecka. sedan tar jag ut dem så att de får gå med hönsen på dagen, på natten får de hoppa tillbaka till buren. i buren på natten har jag dem i två veckor och sedan släpper jag ut dem så de får gå både natt och dag med hönsen :)

// Johanna

Dela detta:

* Inloggade just nu

393 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser