Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Frågor ang. myskankägg i äggkläckningsmaskinen.  (läst 1520 gånger)

Melton

• Bohuslän
Frågor ang. myskankägg i äggkläckningsmaskinen.
« skrivet: 08 jun-11 kl 00:00 »
Hej på er!

Tidigare i år så byggde jag mig en äggkläckningsmaskin för att kläcka fram hönskycklingar.
Detta fungerade väldigt bra men nu tänkte jag försöka med myskankägg istället.

Har läst lite här och var att det fungerar mycket dåligt med att kläcka just myskankägg i maskin, stämmer detta?
Om ja, varför?

Undrar även vilken temperatur jag skall ställa in, hittade en siffra på 39,2 °C. Stämmer den?

Har någon av er andra tips eller bara allmän info ang. kläckning av myskankägg så får ni hemskt gärna förmedla det.

Mvh
Mattias

Nettis

• Smörblommans Siv
SV: Frågor ang. myskankägg i äggkläckningsmaskinen.
« Svar #1 skrivet: 08 jun-11 kl 00:15 »
Jag har aldrig haft några problem att kläcka fram myskankor i kläckaren, tvärtom tycker jag att de kläcker bättre än de andra ankorna fast de ligger några dar längre.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Frågor ang. myskankägg i äggkläckningsmaskinen.
« Svar #2 skrivet: 02 sep-11 kl 22:16 »
Jag hade temp på ca 37,7-38grader o doppade dom i ljummet vatten två ggr om dagen ..
Tar ju en månad att kläcka .Men jag har ankägg o hönsägg sammtidigt i kläckaren o det funkar .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

455 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser