Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bula på höger sida vid bröstet.  (läst 1919 gånger)

AnGu

• Skåne
    • Annas lantliga liv - blogg
Bula på höger sida vid bröstet.
« skrivet: 09 jun-11 kl 18:19 »
Hjälp, Varför har mina kycklingar en bula på höger sida vid halsen/bröstet! Har aldrig varit med om detta förut. Är det så att dem har för mycket mat som samlats i krävan?

Prosit

• Södermanland
SV: Bula på höger sida vid bröstet.
« Svar #1 skrivet: 10 jun-11 kl 11:00 »
De brukar fylla krävan inför natten så de har något att leva på när de inte äter under en hel natt. Ser ganska konstigt ut om den är väldigt full.
Har sex hönor i lekstugan mitt i villakvarteren i Stockholm. Har nu äntligen skaffat hund och hönorna har hamnat på undantag.

AnGu

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 10 jun-11 kl 23:55 »
Okej, men det här såg ut så här under dagen, idag när jag kom ut till dem hade den minskat lite. Ger dem lite mindre mat istället vid fler tillfällen.

AnGu

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 15 jun-11 kl 16:49 »
Fick råd av min morfar att blöta deras mat så den är "svullen" när dem äter den. Annars svullnar den ännu mer när dem fått i sig torrfoder ..

Dela detta:

* Inloggade just nu

446 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser