Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  svårt att kläcka fram orpington?  (läst 1155 gånger)

Midsommaren

• Bohuslän
svårt att kläcka fram orpington?
« skrivet: 13 jun-11 kl 13:20 »
Jag ägnar ju mig mestadels åt RIR och har alltid varit bortskämd med att all kläckning i vår kläckare går kanon och helt felfritt. Men jag har vid två tillfällen försökt kläcka fram gul orpington.  Det har vart 100 % befruktning men vid första tillfället var det endast en som lyckades ta sig ut. 1 av 7.  Alla fostren i dom okläckta var så utvecklade som det bara gick att bli. Kan de vara för hårt skal?

Nu vid andra försöket var det samma sak att alla var befruktade och fostret växte helt normalt , denna gång var det 2 stycken som lyckades picka ett litet litet hål.  Hålet såg oförändrat ut i  närmre ett dygn så jag kände att jag hade inget att förlora så ja hjälpte sakta men säkert dessa två kycklingar ut.  Vilket jag inte ångrar en sekund då dom är välmående och drygt 2 veckor gamla.

Men är det vanligt att just kläckning av orpington kan gå åt skogen?

Midsommaren

• Bohuslän
SV: svårt att kläcka fram orpington?
« Svar #1 skrivet: 17 jun-11 kl 12:17 »
Ingen som har någon teori?

Dela detta:

* Inloggade just nu

328 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser