Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Könsbestämma Araucana, Svenskdvärg/Silkes  (läst 3060 gånger)

Misonten

• Västergötland
Könsbestämma Araucana, Svenskdvärg/Silkes
« skrivet: 15 jun-11 kl 15:50 »
Mina första kycklingar, någon som kan hjälpa mig gissa könet på dem?
Mina 4 araucana
(Ursäkta bildkvaliten, men dom sitter inte gärna still  ;))
« Senast ändrad: 15 jun-11 kl 15:53 av Misonten »
Mille Fleur, Silkeshöns, Araucana, några blandisar. Japansk jumbovaktel, Mignon samt 2 bondkatter. Bor tillsammans med sambo strax utanför Tidaholm

Misonten

• Västergötland
SV: Könsbestämma Araucana, Svenskdvärg/Silkes
« Svar #1 skrivet: 15 jun-11 kl 16:07 »
Och mina blandisar Svenskdvärg/Silkes
Mille Fleur, Silkeshöns, Araucana, några blandisar. Japansk jumbovaktel, Mignon samt 2 bondkatter. Bor tillsammans med sambo strax utanför Tidaholm

Misonten

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 15 jun-11 kl 16:08 »
....

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #3 skrivet: 15 jun-11 kl 17:46 »
Svårt och se, dels för att de ser rätt unga ut ännu och sedan som du själv skriver. Bildkvaliten...  :-[ Skulle behöva riktigt skarpa bra bilder. Men kycklingen på den näst sista bilden tycker jag ser ut som en tupp.

Sedan araucana nr. 3 skulle kunna vara tupp också (men beror på åldern, jag utgår ifrån att de är ca 4 veckor gamla? ??? Ser ut som det ??) ... Mer vågar jag inte säga, ser som sagt inte så bra. :/ Och även om jag såg bra skulle jag nog inte våga peka ut några hönor bland araucanorna ännu då det kan vara en knepig ras där tupparna får kam och så sent.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Misonten

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 15 jun-11 kl 18:15 »
Oj glömde skriva ålder ja de är 4 veckor idag  :P Så bra gissat!
Tack för svaret  :)
Jag hoppas på att min lilla svara ska vara en höna och helst alla araucanorna. ska se om jag kan få bättre bilder nån dag framöver..

Misonten

• Västergötland
SV: Könsbestämma Araucana, Svenskdvärg/Silkes "NY BILD!"
« Svar #5 skrivet: 21 jun-11 kl 20:42 »
Älskar färgen på min lilla höna/tupp??

Dela detta:

* Inloggade just nu

478 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser