Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kalka stalltaket  (läst 2798 gånger)

Fredrik L

• Lever min dröm...
    • Skåne
Kalka stalltaket
« skrivet: 17 jun-11 kl 09:39 »
Håller på att tvätta ner stallet och behöver råd om kalk blandning till väggarna. Nästa fråga kan jag köra samma blandning för taket (aldrig målat innan). Sist men inte minst kan man spruta kalk blandningen med spruta i så fall var får man tag på en sådan.

tacksam för råd

Fredrik
Återskapar igenväxta beten och ogräsbemängda vallar & renoverar hus .

FCR2

• Skåne
SV: Kalka stalltaket
« Svar #1 skrivet: 20 jun-11 kl 23:50 »
Kanske det finns något använtbart här?

http://www.skanskagardar.se/lankar.html

Juppepinne

• Östergötland
SV: Kalka stalltaket
« Svar #2 skrivet: 21 jun-11 kl 11:56 »
Jag kommer inte ihåg riktigt hur man ska blanda kalkblandningen, men du ska definitivt spruta på den.. Jag skulle kalka mitt hönshus och det gick inte alls så som jag hade tänkt mig. Jag försökte pensla på det på väggarna och taket men det slutade med att i stort sett allt hamnade på golvet. När man målar med kalk så ska det göras i ett väldigt tunt lager, annars blir det bara flagor som lossnar. Jag tror att man kan måla i flera omgångar för att få det tillräckligt vitt och heltäckande men då måste man nog vänta mellan omgångarna så att det torkar ordentligt.
Så använd en färgspruta.
27-årig tjej som bor på landet på en liten gård tillsammans med min sambo, vår hund och massa hönor och tuppar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

389 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser