Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  jag söker ett lieorv.  (läst 3008 gånger)

hjalmarsdotter

• Södermanland
jag söker ett lieorv.
« skrivet: 18 jun-11 kl 21:00 »
Hej !  Jag behöver köpa ett lieorv av trä. Jag har massor att slå och mitt har just gått sönder . Jag vet att det fins någon som tillverkar men
kan inte hitta adressen. Är det någon som vet?

Hundens Husse

• Västergötland
SV: jag söker ett lieorv.
« Svar #1 skrivet: 18 jun-11 kl 22:44 »
Måste det vara just trä? Det finns två varianter att köpa från Jula, med den ena får du en färdig lie som det bara är att gå ut och börja jobba med.

Annars dyker det upp på Blocket lite då och då, är du bara intresserad av orvet så går ju lien att plocka bort.
Han tomten med långt hår och två stora hundar i det röda huset vid ladan.

TW

• Finland
« Svar #2 skrivet: 19 jun-11 kl 18:07 »
Liar är individer och man vet aldrig om man får en bra eller en dålig då man köper en. Om du har en bra lie så skall du sätta på ett nytt orv. Gamla liar är oftast stålsatta så de går inte av lika lätt som moderna.
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

LångeMicke

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 19 jun-11 kl 18:30 »
http://www.lieservice.se/

Ödenäs lieservice. Han ordnar ett bra orv utifrån din kroppslängd.

//Mikael
Håller Fjällnära kor, Svärdsjöfår, Ölandsgäss, Myskankor, Åsbohöns och har några kupor med nordiska bin i åkerkanten.

Dela detta:

* Inloggade just nu

469 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser