Jo jag bor precis utanför Malmö, en hönsträff hade varit super trevligt. Och jo , vi har skrivit till varandra förut. Jag är ganska ny och har haft höns i ca 1 år. Till en början så tror man att dem sköter sig själv men det är så mycket mer och nu söker jag information om allt möjligt. Mina höns fick nyligen fjäderätare och idag när jag tittade närmre på dvärghönsen så tror jag dem börjar få kalkben. Finns så mycket frågor som man vill ha svar på och det är alltid bekvämare att skicka mail till någon kunnig än att sitta här och leta efter trådar.
Det är ju så. Det finns väldigt mycket sjukdomar inom just höns som många inte känner till.
När jag startade med höns så visste jag inte ett dugg så jag fick läsa på efterhand och försöka lära mig.
Läste om en som inte fick speciellt mörk äggula även om det fanns mycket gräs.
Tipset om morötter dök upp och då ska gulan tydligen bli optimal men inget hände.
Vad konstaterades? Jo ännu en sjuka. Men man ska nog inte snöa in på sjukorna för mycket.
Språkade med två goda människor från forumet för en tid sedan, vi hade någon bytesaffär ihop.
Vi enades till slut om att man måste hitta mellantinget, lantbruksdjur och keliga höns där mellan.
Men sen är det ju väldigt fint av de som separerar sina sjuka djur och har världens dunderkurer.
Det jag hade tyckt varit kul med att språka med någon annan hönsägare hade varit att få synpunkter
på hur just jag har det hos mina höns osv. Själv inbillar jag mig att mina har det bästa av det bästa tex.
Så därigenom kan man också vinna mycket tips och liknande. Sen är det ju väldigt kul!!