Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gotlandskanin/Belgisk jätte + andra frågor  (läst 2037 gånger)

Emhel

• Gäst
Gotlandskanin/Belgisk jätte + andra frågor
« skrivet: 20 jun-11 kl 11:26 »
Hej hej!
Jag har gotlandskaniner som ingår i min självhushållning. Jag undrar om man kan para en gottis hona med en BJ för att få lite bättra slaktungar?

Tänkte på att en Bj hane kanske är för tung för en gottis hona, eller om någon kanske provat denna kombination och kommit fram till att det inte är någon bra idé, ungarna kanske växer långsammare?

Och så undrar jag om någon här håller kaniner på stor yta med djurpströbädd? Hur tycker ni det funkar i så fall?
Själv har jag mina i bur med utegång/beteshage. 

Ny på det här med kanin uppfödning  :)

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
SV: Gotlandskanin/Belgisk jätte + andra frågor
« Svar #1 skrivet: 20 jun-11 kl 12:15 »
Om du nu envisas pa att ha en sadan korsning,
tar en gotlandshane pa en stor hona. Inte tvärtom.  Para inte toypudeltikar med Sennenhane heller, eller?

/Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #2 skrivet: 20 jun-11 kl 14:01 »
Upp till dubbelt så tung hane är inget problem. Vet att gottishonor + köttrashane är en populär kombo. New zealand red, nzw, wiener är riktiga köttraser. BJ har för långsam tillväxt.
//Lina

Januschka

• Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
« Svar #3 skrivet: 20 jun-11 kl 14:18 »
Upp till dubbelt så tung hane är inget problem. Vet att gottishonor + köttrashane är en populär kombo. New zealand red, nzw, wiener är riktiga köttraser. BJ har för långsam tillväxt.

Körde blandisar FV hona och gottishane ett tag, jättebra resultat. Blev dock större än vad vi behövde till slaktkropp och onödigt krånglig att ha blandisar och genbanksungar. Så vi sålde FV, slap blandisar och pelletts och har gottisar kvar.

/Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

Dela detta:

* Inloggade just nu

365 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser