Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lågbudget växthusboende  (läst 24661 gånger)

Midvinter

• Dalarna
SV: Lågbudget växthusboende
« Svar #100 skrivet: 24 sep-11 kl 20:08 »
Har sett något sånt på Island. Vet inte om den står kvar, men någonstans längsmed ringvägen, inärheten av Hvolsvöllur tror jag det var. I den västliga utkanten av Hvolsvöllur, om jag minns rätt. En stor glasbubbla med en liten stuga innuti. Nordsidan var inte av glas, tror det var gräs, och den var väldigt diskret, så trots att den stod nära vägen var den inte så uppsiktiksväckande.
Sen såg jag något liknande i ett bostadsområde utanför Isafjordur. Inte helt rund, men samma koncept. Glas mot söder och gräs mot nord. Var för försiktig för att våga knacka på och fråga om jag fick komma in och se på huset. Antar att man gillar privatliv även om man bor i ett ovanligt hus.
Men... blir det inte väldigt svårt att få tag på trekantiga fönster och andra ickestandardstorlek-material utan att betala mycket pengar och/eller slösa bort mycket som blir kvar när man skär till sina trekanter?
Watch your thoughts for they become words. Watch your words for they become actions. Watch your actions for they become...habits. Watch your habits, for they become your character. And watch your character, for it becomes your destiny! What we think,we become.

Dela detta:

* Inloggade just nu

346 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser