Bäste herr Ordförande!!!!!!!
Ni utger Er ofta i era inlägg varandes ordförande för Carnica odlarna i Sverige. Jag höjer då ögonbrynen och ifrågasätter starkt att Era inlägg är representativa för föreningen och dess medlemmar.
Er ståndpunkt i varroa bekämpning är…, speciell. Trots ihärdigt frågande på Alternativ.se har Ni haft svårt att skänka klargörande avseende er egen behandlings mix… Trovärdigheten för Carnica som ras inom biodlingen skadas därmed i samma omfattning.
Att en aversion mot JBV från Er föreligger är tydlig. Främst då att, enligt Ert förmenande, det föreligger en saktfärdighet från vårt Statliga verk att få fram mer och fler läkemedel som Varroabehandling.
Nu till pudelns kärna. Det kan förhålla sig så att Statliga JBV har kunskap och ser att det stora hotet mot biodlingen ligger just där, pesticider inom lantbruket. Att då som Ordförande för en rasgrupp dra lans i egensyfte förefaller mig som direkt oupplyst.
Jag skulle vilja se en tydlig särskillnad mellan vad som skrivs och påtalas av Orförande från rasföreningen Carnica, och vad som är högst personliga åsikter.
(Ett litet tips, att inleda skrivelser med personnamn och många utropstecken uppfattas som att skrika, Gideon, skärp dig!!!!)