Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Solsting eller? Höna som plötsligt hatar kalkoner...  (läst 772 gånger)

nina77

• Hälsingland
Solsting eller? Höna som plötsligt hatar kalkoner...
« skrivet: 30 jun-11 kl 18:36 »
En av mina dorkinghönor har börjat attackera mina kalkoner på 11 veckor, de har gått tillsammans sedan de var 8 v utan problem. Nu är kalkonhonan så illa hackad att hon bara ligger, har blåmärken och sår över hela kroppen. Hon äter och dricker iaf. Hade in henne i köket för att kolla skadorna och  då åt hon självmant ett helt kokt ägg (mosat) + lite havregryn och vatten med vitaminer i. Dorking hönorna har varit jättesnäll mot alla nya, men den här verkar ha spårat ur helt. Hon försökte hoppa på mig när jag bar kalkonen. Hjälpte inte att hytta åt henne med foten. Tuppen försöker styra upp det hela och har koll på arghönan, men han verkar ha lite svårt att hantera det. Kalkontuppen har klarat sig bättre och jag har inte sett sår på honom, men hon attackerar honom oxå, men han hinner undan. Nu har jag dem åtskilda.... Hönan ligger ju mest och vilar. Har dom lösa på tomten, så hon ligger i skuggan under en buske och på natten tar jag in henne i ett eget bås i stallet. Varför har det blivit så här stökigt??

Dela detta:

* Inloggade just nu

186 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser