Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När kan kaninungar flyttas?  (läst 1908 gånger)

skogstomten

• -
När kan kaninungar flyttas?
« skrivet: 30 jun-11 kl 19:12 »
När kan man flytta en kaninhona med ungar? Jag hade sålt en dräktig kaninhona, men av olika orsaker blev flytten uppskjuten så 2 dar innan hon skulle levereras fick hon ungar. Nu är bara frågan, när kan hon och ungarna flyttas utan att hon stöter bort dom?
Har bara hundarna kvar sen lagården blev skadad

Skiftestads

• Norge
    • Min blogg
SV: När kan kaninungar flyttas?
« Svar #1 skrivet: 30 jun-11 kl 19:26 »
Jag flyttat en hona med 2 veckor gamla ungar, och det gikk fint  :)
Men det var bara från kaninstallen och inn i vårt hus (i vinter). Om hon skulle flytta til framande människor ville jag ventet till ungarna iallafall var 3-4 veckor. 
Bor på et småbruk på västkusten av Norge, med barn, mann, katt, islandshästar, höns, får och kaniner.

Attes matte

• Jämtland
SV: När kan kaninungar flyttas?
« Svar #2 skrivet: 30 jun-11 kl 20:04 »
Ungarna bör nog vara såpass stora att dom rejsar runt på eget bevåg i buren och har slutat grotta ner sig i sitt bo tillsammans innan man flyttar dom och mamman till ett främmande ställe. Alltså bör dom vara minst 3 veckor, helst fyra. Gärna ännu äldre.
Det är klart att det går att chansa och flytta dom tidigare, men jag skulle inte gjort det om det inte var akut av nån anledning

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Dela detta:

* Inloggade just nu

356 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser