Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  De dör! (coccidios)  (läst 2364 gånger)

niagara

De dör! (coccidios)
« skrivet: 05 jul-11 kl 11:35 »
Hej!
Läget är akut!! Har fått coccidios hos mina kycklingar och som många vittnar om, Veterinärskrället skriver inte ut esbetre. Kycklingar ska dö, obduceras och byråkratiseras innan detta kan ske. Innan dess har jag inga kycklingar kvar!!

Finns det någon underbar vänlig djurvän till själ (med vettiga veterinärkontakter) som kan skicka mig lite esbetre?? Jag står GIVETVIS för alla omkostnader!!! Jag står under skämsträdet och skäms över att jag inte fixat esbetre själv tidigare och det finns inga ursäkter till detta men förklaringen är att jag aldrig haft coccoidios och levde i de rosa molnen antar jag,. =(

Torry

SV: De dör! (coccidios)
« Svar #1 skrivet: 05 jul-11 kl 12:13 »
Var bor du? Någon kanske har på hämtavstånd.
Har skickat PM.
//Torry
« Senast ändrad: 05 jul-11 kl 12:26 av Torry »

Attes matte

• Jämtland
« Svar #2 skrivet: 05 jul-11 kl 12:34 »
Inget att skämmar över att man inte har esbetré hemma! Man kan ju inte tänka på allt liksom...
Om det inte är nån annan i din närhet som har på hämtavstånd så har jag så jag kan skicka till dig. Hur många kycklingar är det?

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

niagara

« Svar #3 skrivet: 05 jul-11 kl 13:36 »
Jag bor i skövde!

niagara

« Svar #4 skrivet: 05 jul-11 kl 13:43 »
Det är (i skrivande stund) 13 st kycklingar.i den drabbade flocken. men jag har ytterligare 20 st små i andra burar på gården. Exakt hur smittsamt är det, vi har ju gått mellan burarna? Får man det i en bur får man det i alla? Sen har jag massa äldre kycklingar (ca 6 v och uppåt.. är de i farozonen?

niagara

« Svar #5 skrivet: 06 jul-11 kl 19:03 »
Tack alla gulliga djurvänner! Jag fick, inom en timme, mail utav tre st som osjälviskt ville skicka mig lite mediciner. Tack Torry för den snabba leveransen! Första dosen är given och nu håller jag tummarna att det går vägen. 15 st var det, 13 är kvar... än så länge.

TACK!!!

Lejonhjärta

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 06 jul-11 kl 19:18 »
Hoppas dom klarar sig!!
Lite nyfiken bara, vad fick dom för symtom?
För dig är det bara katter. För mig är det håriga barn som går på alla fyra och inte kan prata rent.
Bor med sambo, 2 barn, katter, hästar, kossor, getter, kaniner, marsvin, höns, gäss, ankor, bin, fiskar och hund på en liten gård lagom ödsligt på landet.

Ting

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 06 jul-11 kl 19:25 »
Hej!
Läget är akut!! Har fått coccidios hos mina kycklingar och som många vittnar om, Veterinärskrället skriver inte ut esbetre. Kycklingar ska dö, obduceras och byråkratiseras innan detta kan ske. Innan dess har jag inga kycklingar kvar!!

Finns det någon underbar vänlig djurvän till själ (med vettiga veterinärkontakter) som kan skicka mig lite esbetre?? Jag står GIVETVIS för alla omkostnader!!! Jag står under skämsträdet och skäms över att jag inte fixat esbetre själv tidigare och det finns inga ursäkter till detta men förklaringen är att jag aldrig haft coccoidios och levde i de rosa molnen antar jag,. =(

Det är ju inte lätt att veta att man behöver esbetree precis så du behöver verkligen inte skämmas, det är ju först när man fått det som man behöver första ggr. som tur va har jag en vet som skriver ut allt jag önskar och jag har sänt många doser till de som behöver. Vad skönt att du fått tag i det :) Lycka till

Dela detta:

* Inloggade just nu

220 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser