Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Prisfråga: rasren dvärgkochin 9 v, ej könsbestämda  (läst 2325 gånger)

Bubblaren

• På bilden: jag och tuppen Babe! Holländsk vithätta
    • Skåne
Prisfråga: rasren dvärgkochin 9 v, ej könsbestämda
« skrivet: 06 jul-11 kl 10:50 »
Hej!

Ska sälja höns idag  :D Men vad tycker ni jag ska ta för mina vita dvärgkochin på 9 veckor. Kan inte se ännu vad det är. Pyttesmå haklappar och inte så stor kam, tror det är hönor men det är svårt med den rasen.

Vad är de värda? Fina och rastypiska.

Ska också sälja en ettårig dvärgkochin/vithätta höna, ruvar gärna och lägger ägg. 150 kr?

Tack för svar.

/Nina
Säljer avelsägg och matägg.
Titta in på Västerkullas gårdsförsäljning på Facebook  :-)

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: Prisfråga: rasren dvärgkochin 9 v, ej könsbestämda
« Svar #1 skrivet: 07 jul-11 kl 15:01 »
150 kr/st
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

fauve

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 07 jul-11 kl 15:27 »
Jag fick ge 150 kr/styck för gul tvärrandiga dv.kochinhönor som är 10 veckor, så jag skulle inte betala 150 kr/styck för osorterade kycklingar om jag inte får välja själv och alltså kan välja hönor..

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #3 skrivet: 07 jul-11 kl 16:28 »
Jag fick ge 150 kr/styck för gul tvärrandiga dv.kochinhönor som är 10 veckor, så jag skulle inte betala 150 kr/styck för osorterade kycklingar om jag inte får välja själv och alltså kan välja hönor..
Kan du ta bilder på de vita??
För då hon tror det är hönor blir det ju säkert det.
Ser kön på dvärg orpington som är nässtan lika dana som dv kochin efter 1 månad.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Bubblaren

• På bilden: jag och tuppen Babe! Holländsk vithätta
    • Skåne
« Svar #4 skrivet: 07 jul-11 kl 18:12 »
Fick reda på att många verkar köra enligt devisen (om jag förstod rätt): 50 kr första veckan och sen plussar på 5 kr per vecka. Så hon fick dem för 95 kr styck men sen så prutade jag ned det själv till ett paketpris: 400 kr för tupp, blandrashöna och de två 9-veckors. Förstod sen att jag kunde tagit mer än 100 kr för utställningstuppen, (svart friserad dvärgkochin 96 p). Men men de har ett nytt bra hem. Så några bilder kan jag inte ta längre. Hoppas verkligen de är hönor så hon inte står där med tre tuppar  :-\.

Men då vet jag att om jag vet att de är hönor men väldigt unga så kan jag ta 150 kr.

Tack för svar!
Säljer avelsägg och matägg.
Titta in på Västerkullas gårdsförsäljning på Facebook  :-)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #5 skrivet: 07 jul-11 kl 23:10 »
Jag brukar köra mellan 40-70kr/daggammal sedan 5kr/levnadsvecka till och med att jag börjar känna mig säker på könen. Då sätter jag nya fasta priser.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dela detta:

* Inloggade just nu

382 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser