Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Myskhona utan röd mask?  (läst 1221 gånger)

jasmine83

• Uppland
Myskhona utan röd mask?
« skrivet: 06 jul-11 kl 22:00 »
 Hej! Jag har sålt en myskhane till en som bara hade en hona. Denna hona har han köpt för ca ett år sen och det ska vara en myskhona men den har ingen röd mask alls... Den har heller inte lagt ett enda ägg?? Kan detta vara en blandras?  Vad tror ni?

(Jag får inte in bilden, den är för stor och jag vet inte hur man minskar den)
Hos oss bor förotom 21 hönor med sina två tuppar, 15 myskankor, två hundar, fyra katter och två åsnor...

jasmine83

• Uppland
SV: Myskhona utan röd mask?
« Svar #1 skrivet: 06 jul-11 kl 22:12 »
Nu tror jag bilden kommer med
Hos oss bor förotom 21 hönor med sina två tuppar, 15 myskankor, två hundar, fyra katter och två åsnor...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #2 skrivet: 06 jul-11 kl 22:24 »
Det kanske är en mulanka? ;D Korsning mellan mysk och vanlig anka. De ska ju bli sterila = de lär med stor sannolikhet inte lägga några ägg.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Schaman

• Västergötland
    • Ankparadiset
« Svar #3 skrivet: 07 jul-11 kl 07:33 »
Svårt att se vissa detaljer på den pyttelilla bilden men jag gissar att det är en mulanka/korsning.
Är främst intresserad av myskankor och bor strax söder om Göteborg.

Dela detta:

* Inloggade just nu

388 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser