Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  flytta ruvhöna?  (läst 1594 gånger)

Pus

• Norge
flytta ruvhöna?
« skrivet: 12 jul-11 kl 11:15 »
En liten fråga till från en nybörare..

Jag har som nämt tidigare en surhöna på 5 ägg... hon litte nu inne hos tuppen å en höna till.. jag fick henne sammen med de 5 äggen, så hon har redan blivit flyttad en gång å hon la sig till på äggen igjen.. MEN hon er en "främling i flocken" så hon går ikke helt överens med dom andra 2 än så detta löste jag med å lägga henne å äggen i rug-kassan å "blokerade" med en STOR kattbur (plats till 2 stora katter så denne e ikke liten) mot öppningen där hon kan spatsera ut å äta dricka å sträcka på vingarna.. något Lady Kluck värkar vara väldigt nöjd med  :)  MEN håller på å bygger en kyckling bur till dom kommande kycklingarna (som jag så klart hoppas ska komma å att inget går snett hehe) går det bra å flytta henne ennu en gång eller bör jag vänta tills de ev. kycklingarna e kläckt ??  :-\
en man, en Islands häst, 6 katter, 2 hundar, en tupp å 3 hönor :-) å fler blir det.. planlägger også ett par getter fram i tid :-D

Pus

• Norge
SV: flytta ruvhöna?
« Svar #1 skrivet: 13 jul-11 kl 07:54 »
Ingen som vet????  :-\
en man, en Islands häst, 6 katter, 2 hundar, en tupp å 3 hönor :-) å fler blir det.. planlägger også ett par getter fram i tid :-D

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #2 skrivet: 13 jul-11 kl 09:55 »
Ingen som vet????  :-\

Nej det är nog ingen som vet. Inte säkert, förrän efteråt.
Eftersom hon flyttats en gång borde det fungera men det är ändå en risk. Jag skulle nog väntat tills efter kläckningen.
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Pus

• Norge
« Svar #3 skrivet: 13 jul-11 kl 10:13 »
OK  :) Tack för svar ToA  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

435 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser